عسل دژ (عسل طبیعی سبلان)

عسل دژ (عسل طبیعی سبلان)

فروشگاه کسب و کار
عسل دژ (عسل طبیعی سبلان)

عسل دژ (عسل طبیعی سبلان)

فروشگاه کسب و کار

فروش عسل در گرگان | فروش عسل گلستان

خرید عسل طبیعی در گرگان| خرید عسل در گلستان| پخش عسل در گرگان | بورس عسل گلستان

شهر گرگان یکی از شهرهای دیدنی و گردشگری ایران در قسمت های شمالی کشور است و در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران بسیاری است که به قصد دیدن دریای آبی و مواج خزر راهی مناطق مازندران و گیلان شده اند. این شهر زیبا با جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد خود یکی از ایستگاه های توقف گردشگران در بین راه است و با خدمات، امکانات مناسب و مردم مهربان و مهمان نواز خود، اوقات خوش و خاطره انگیزی را برای گردشگران رقم خواهد زد. ما در این مقاله قصد داریم تا تمام اطلاعات موجود در شهر گرگان را در اختیار شما قرار داده تا ضمن شناخت بیشتر شما از این شهر برای سفرهای داخلی خود به نقاط دیدنی ایران از جمله شهر گرگان بهتر برنامه ریزی کنید. موقعیت شهر گرگان (Gorgan) در ایران:استان گلستان از جنوب با سمنان و از شرق با خراسان شمالی و با مازندران از غرب همسایه و هم مرز است. این استان همچنین دارای ۹۸ روستا و ۲ بخش مرکزی و ۴ شهر مختلف می باشد و از جاذبه های طبیعی و دیدنی بسیاری برخوردار است. یکی از شهرهای زیبای کشور در خطه سرزمین های شمال شرقی با مساحت ۱۶۱۵٫۲ کیلومتر مربع، گرگان نام دارد. این شهر در جنوب استان گلستان و به عنوان مرکز این استان شناخته می شود که در ارتفاع 160 متری از سطح دریا قرار گرفته است. از نظر موقعیت جغرافیایی شهر گرگان در طول جغرافیایی 26/54 و عرض جغرافیایی 50 / 36 قرار دارد و در مجاورت استان سمنان، شهرهای آق قلا و ترکمن، علی آباد، کردکوی واقع شده است. همچنین 3 منطقه تشکیل دهنده دشت این شهر در قسمت های جنوبی و شمالی آن به ترتیب مناطق کوهپایه ای، کوهستانی و جلگه ای می باشد.

 

از جمله کوه های معروف و مهمی که در منطقه کوهپایه ای شهر گرگان قرار گرفته است، می توان به شاه کوه و شاهوار اشاره کرد. همچنین از جمله مهمترین رودهایی که از منطقه جلگه ای دشت گرگان عبور کرده و به دریای خزر ختم می شوند می توان رودهای قره سو، کفشگیری و زیارت را نام برد.

 

تاریخچه پیدایش شهر گرگان در استان گلستاناین شهر دارای پیشینه تاریخی طولانی است که بنا بر گفته های مورخان عده ای از مهاجران اقوام آریایی بعد از ورود به ایران منطقه هیرکانی یا گرگان امروز را برای سکونت خود برگزیدند. همچنین سابقه سکونت 6000 ساله در این منطقه در بسیاری از شواهد تاریخی کشورمان مشهود است. نام اولیه و قدیمی این شهر تا سال 1316 خورشیدی، استرآباد بوده و به دلیل اینکه در طی سال های طولانی به عنوان یکی از مراکز شکوفایی فرهنگی حکومت صفویان محسوب شده، در این دوره نام دارالمومنین را برای این منطقه در نظر گرفتند.  همچنین نام گرگان امروزی یکی دیگر از مجموعه نام های این ناحیه از کشورمان است که در دی ماه سال 1311 شمسی به دستور رضا شاه پهلوی بر روی این دشت سرسبز گذاشته شد. این نام از ریشه عربی کلمه جرجان گرفته شده است و علت آن سرسبزی و آبادی دائمی این دشت می باشد. شهر گرگان یا همان استرآباد قدیم به همراه منطقه پیرامونی پس از تلاش های مداوم بعد از 60 سال در نهایت در نیمه دوم سال 1376 به صورت رسمی به عنوان یکی از شهرستان های استان گلستان شناخته شده است. گلستان تا قبل از سال 1376 به عنوان بخشی از استان مازندران بود و از این سال به بعد به عنوان یک استان مستقل در کشور به شمار آمد که شهر گرگان نیز به عنوان یکی از شهرستان های این استان محسوب می شود.

 

بافت تاریخی شهرستان گرگانشهر گرگان در آن زمانی که به استرآباد شهر داشت، از 5 دروازه برخوردار بود که شیوه باز شدن هر یک از این دروازه ها به جهت مخالفی از جهت های دیگر می باشد. بر اساس روایت ها آقا محمد خان قاجار در این شهر به دنیا آمده و به همین خاطر نگاه ویژه ای به شهر تاریخی محل تولدش داشته تا جایی که با دستور و نظارت مستقیم خود آقا محمد خان دیوار و باروی تخریب شده این شهر توسط نادرشاه افشار، مجددا بازسازی و تعمیر شد. بافت شهر گرگان را در دوران قاجار محلات شش گانه بزرگی نظیر سرپیر، دربنو، سرچشمه، میخچه‌گران، نعلبندان، سبزه‌ مشهد و میدان و محلات فرعی دیگری چون پاسرو، میرکریم، دوشنبه‌ای، شیرکش، باغشاه، دباغان و شاهزاده قاسم تشکیل داده است. این بافت وسیع تاریخی در شمال کشور به مساحت حدود 150 هکتار در کنار شهرهایی مانند یزد و اصفهان از جمله بافت های تاریخی و سنتی با ارزش و صاحب سبک معماری شناخته شده و به عنوان یکی از آثار ملی کشور ایران در سال 1310 شمسی به ثبت فهرست میراث ملی ایران رسیده است. اگر به شهر گرگان سفر کرده باشید حتما با گردش در سطح شهر متوجه این 6 محله به همان نام های قدیمی شده اید؛ همه این محلات به نوعی نشان دهنده فرهنگ و تاریخچه غنی این شهر است و ردپای اکثر مساجد، تکایای قدیمی، زیارتگاه ‌ها و مکان ‌های مذهبی در همین بافت تاریخی شهر گرگان مشهود است. یکی دیگر از محلات قدیمی گرگان، قزاق محله نام دارد که محل زندگی و سکونت قوم قزاق می باشد.

 

وضعیت آب و هوایی و اقلیمی دشت گرگانبه علت وجود دریای خزر در منطقه شمالی کشور و همچنین جنگل های بکر و سرسبز گلستان و نواحی کوهستانی آب و هوای شهر گرگان و به طور کل استان گلستان از نوع معتدل خزری یا مدیترانه ای است و نسبت به نواحی غربی (مازندران) شدت بارندگی در این منطقه کمتر خواهد بود. به طور معمول شهر گرگان در فصل تابستان به سبب رطوبت هوا دارای آب و هوای نسبتا گرم و شرجی می باشد. این آب و هوای عالی شهر گرگان باعث ایجاد اقلیم های متنوع و چندگانه ای در این شهر شده است و با کوه ها، جنگل ها و چمنزارها، جلگه و دشت ها ، بیابان و شوره ‌زارها، رودخانه و تالاب ها و زمین های کشاورزی خود همواره این منطقه به عنوان یکی از حیرت انگیزترین مناظر طبیعی ایران به شمار می آید. از لحاظ اقلیم بخش های جنوبی این شهرستان کوهستانی و بخش های شمالی آن نیز دارای اقلیمی نیمه مرطوب می باشد.

 

وضعیت اجتماعی - فرهنگی شهرستان گرگان
شهر گرگان در استان زیبای گلستان بر اساس سرشماری سال 1385، حدود 269.226 نفر از جمعیت این استان را به خود اختصاص داده است و مردم آن را اقوام مختلفی چون گرگانی، سیستانی ها و نیز سبزواری ها، کاشمری ها، شاهرودی ها، مازندرانی ها، بسطامی ها و بیارجمندی ها، قزاق ها، سادات، بلوچ ها و ترکمن ها تشکیل داده اند. جمعیت شهر گرگان امروزه بر اساس سرشماری سال 1395 شمسی، به نزدیک نیم میلیون (حدود 480541 ) نفر رسیده و مردم آن در برابر گردشگران بسیار مهربان و مهمان نواز هستند.

زبان مردم شهر گرگان در قدیم گرگانی بود، ولی امروزه عموم مردم به زبان فارسی که با لهجه هایی نظیر گرگانی اصیل، سیستانی، مازندرانی و ترکمنی ترکیب شده با یکدیگر سخن می گویند. بر اساس آمارهای موجود تا به امروز بیش از 40 درصد جمعیت نیم میلیونی شهرستان گرگان در شهر و 30 درصد از این جمعیت در روستا سکونت دارند. همچنین مذهب اکثر مردم شهر گرگان را شیعیان تشکیل داده است.

وضعیت اقتصادی- صنعتی شهرستان گرگان
از نظر اقتصادی این شهر به خاطر آب و هوای عالی و خاک حاصلخیز خود زمینه بسیار مناسبی را برای باغداری، کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته به آن فراهم کرده است و بیش از 80 درصد مردم روستا نشین گرگان و شهرهای اطراف آن به شغل های نظیر آنچه که ذکر شد؛ می پردازند. همچنین طی سال های اخیر کشت گندم، سویا و صنعت کلزا و پنبه به شدت بر توسعه اقتصادی این شهر در کشور تاثیر گذاشته و امروزه گرگان را به عنوان شهر روغن کشی و پنبه پاک کنی می شناسند. همچنین پارچه های بسیار معروف ابریشمی و حریر کارخانجات قدیمی شهر گرگان یکی دیگر از فاکتورهای مهم رشد اقتصادی آن در کشور به شمار می آید.

اقتصاد سنتی و صنعتی شهر گرگان باعث شده تعداد زیادی از جوانان این شهر برای خود شغلی داشته باشند و کشت مواد اولیه به همراه کشاورزی زمینه بسیار مناسبی را برای افزایش میزان تولیدات صنعت گل چشمه گرگان، تخته شهید باهنر و همچنین تعداد بیشماری از واحدهای دیگر اقتصادی برای پنبه پاک کنی و آردسازی در این منطقه شمالی کشور فراهم کرده است. گرگان تا کنون دارای 4 شهرک صنعتی بوده و با مساحتی معادل 120 هکتار با 300 واحد صنعتی از بخش های عمده صنعت این شهرستان به شمار می آید. گردشگری نیز یکی دیگر از بخش های اقتصادی استان گلستان و به خصوص شهر گرگان بوده و با استقرار و فعالیت تعداد بیشماری از خدمات توریستی، گردشگری و فرهنگی، اقامتی و تجاری آماده خدمت رسانی هر چه بهتر به گردشگران می باشد.

در این شهر بسیاری از مکان ها نظیر انواع هتل ها، رستوران ها، مجتمع های تفریحی، مراکز درمانی و بیمارستان ها و همچنین مجتمع های دانشگاهی از راه گردشگری کسب درآمد می کنند. همچنین بخش صنایع دستی شهرستان نیز در صنعت توریسم نقش تاثیرگذاری داشته و حدود 60 کارگاه کوچک خانگی و 123 کارگروه صنعتی به تولید محصولاتی چون انواع قالی، چادر شب بافی، سفالگری، گلیم بافی، نمد بافی، جاجیم بافی، سوزن دوزی، قالیچه، پشتی، معرق و نقاشی مینیاتور می پردازند.

معرفی غذاهای معروف و مشهور گرگان
گرگان مهد خوراکی ها و غذاهای خوشمزه ایران است که با مواد غذایی تازه خود همواره شاهد تنوع غذایی بیشماری در این منطقه هستیم. گردشگران بسیاری که به این شهر سفر می کنند حتما لذت شکم گردی و خوردن غذاهای خوشمزه و بی نظیر کباب یونانی و دیزی شهر گرگان را تجربه کرده اند و می توان از غذاهای معروف و مشهور آن به انواع و اقسام پلوها مانند کئی ترشک، ماش پتی خارش، مرغانه ته چین و همچنین غذاهایی آشی نظیر دو آش، آش گوجه، اسبه آش و یا ترشی آش اشاره کرد. همچنین نان های متنوعی مثل دراز نون، بنجی نون و کلوایی و ترشی های مختلفی همچون سرکه سیر و انار ترشی تنها بخش کوچکی از تمام خوراکی خوشمزه شهر گرگان هستند.

جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر گرگان  شهر گرگان برای گردشگران و مسافران سرشار از جاذبه های طبیعی و مصنوعی بیشماری است و دیدنی ها آن اینقدر زیاد است که ما صلاح را در این دانستیم که هر یک از جاذبه های دیدنی و گردشگری گرگان در 3 دسته کلی برای شما نام ببریم.جاذبه های طبیعی بکر و بی نظیر گرگانطبیعت همیشه سرسبز و زیبای شهر گرگان به همراه آب و هوای بی نظیر آن همواره بخش مهمی از جاذبه های گردشگری این شهر را تشکیل داده و گردشگران بسیاری هر ساله در فصل بهار و تابستان برای دیدن این طبیعت بکر و دست نخورده راهی این شهر می شوند. از جمله جاذبه های طبیعی شهر گرگان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پارک جنگلی ناهارخورانچشمه سید کلاتهآب بندان توشنروستای زیارتآبشار زیارتروستای محمد آبادروستای چهارباغروستای شاهکوهچشمه آبگرم زیارتپارک جنگلی قرقپارک جنگلی النگدرهگرمابدشتسواحل شرقی دریای خزردیوار بزرگ گرگان  سد اسکندریسد نوملمنطقه حفاظت شده جهان نما

جاذبه های تاریخی و منحصر به فرد گرگاناصلی ترین بخش جاذبه های تاریخی شهر قدیمی گرگان را بافت تاریخی و ارزشمند آن تشکیل داده است که در بناهای موجود در محلات مختلف و قدیمی این بافت می توان ردپایی از معماری گذشته و پیشینیان را جستجو کرد. از جمله آثار و بناهای به یادماندنی و تاریخی شهر گرگان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مدرسه عمادیهکاروانسرای دیمه لوخرابه های شهر تمیشهکاروانسرای قزلقموزه صنایع دستی گرگانتپه ی باستانی و تاریخی تورنگ تپهدیوار دفاعی گرگانکاخ اختصاصی دوره قاجاریهخانه تقوی هزار پیچکاروانسرای گرگانآب انبار گرگان جدیددرب نوکنسولگری روسیه

جاذبه های مذهبی - زیارتی گرگانیکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا، مجموعه زیارتگاه هایی است که در شهر گرگان واقع شده است. مسافران زیادی در مسیر سفر خود به شهرهای مازندران و گیلان، زمانی را برای زیارت و استراحت در این زیارتگاه ها اختصاص می دهند. از جمله جاذبه های مذهبی این شهر در استان گلستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امامزاده طیبمسجد جامع گرگانامامزاده نورامامزاده نه تنامامزاده عبداللهامامزاده بی بی حورحرم مطهر سید ابراهیم

بهترین زمان سفر به شهرستان گرگان در استان گلستانیکی از بهترین زمان ها برای سفر به شهر زیبای گرگان در فصل های بهار و پاییز است؛ در این دو فصل دیگر از سرمای سوزنده زمستان و هوای شرجی تابستان خبری نبوده و گردشگران می توانند در یک آب و هوای عالی از تک تک جاذبه های دیدنی این شهر زیبا دیدن نمایند. البته در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی به خاطر هجوم مسافران از شهرهای مختلف به نواحی شمالی کشور، باعث می شود که این مناطق همیشه شلوغ باشد و در برخی موارد هتل ها و مراکز اقامتی برای اسکان مسافران به سختی و با قیمتی بالاتر فراهم شود.

 

نکات بیشتر درباره شهر گرگانمیزان تراکم نسبی جمعیت در شهر گرگان به ازای هر یک کیلومتر مربع حدود 259 نفرمساحت شهر گرگان حدود 91/ 7 درصد از کل مساحت استان گلستاننام سه شهر مهم شهرستان گرگان: گرگان، سرخنکلاته و جلینبرخوردار از 16 دانشگاه و آموزش عالی با بیش از 35.000 دانشجو در دانشگاه های این شهرفعالیت 900 نفر پزشک فعال در حوزه های تخصصی مختلفبرخورداری نقاط مختلف شهری و روستایی گرگان از 10 بیمارستان دولتی و خصوصی با حدود 2000 تختبرخورداری از 34 مرکز ورزشی سرپوشیده و سربازبرخورداری از پایانه مسافربری به مساحت  49300 مترمربعدارای بیش از 5000 دستگاه وسیله نقلیه عمومی برای جابجایی مسافران درون و برون شهریبرخورداری از یک فرودگاه بین المللی برای پروازهای داخلی ( گرگان به شهرهای مانند تهران – مشهد – زاهدان) و خارجی ( گرگان به کشورهای سوریه و عربستان سعودی ) اختصاص حدود 60 درصد از اراضی کشاورزی گرگان به کشت محصولاتی نظیر گندم و سویابرخورداری از نمایشگاه های دائمی برای عرضه محصولات تولید و امکان سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی شهر گرگانمهد تمدن فرهنگ و ادب با حضور دانشمندان و ادیبانی چون ابوالقاسم میرفندرسکی، میرمحمدباقر میرداماد استرآبادی، فخرالدین اسعد گرگانی، لامعی گرگانی، عبدالقادر جرجانی و...

 

خرید عسل طبیعی در گرگان| خرید عسل در گلستان| پخش عسل در گرگان | بورس عسل گلستان

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

استان مازندران، گلستان و گیلان از مناطق سرسبز ایران با باغات چای و مرکبات و ...  و از جاذبه های گردشگری بالایی برخوردار است، انبوه باغات مرکبات شامل: درختان نارنگی ، بهارنارنج، پرتقال، و... در فصل شکوفه این باغات موجب کوچ زنبورداران به این نواحی می گردد تا از شهد تازه این شکوفه ها بهره مند گردند. این پوشش گیاهی منجر به تولید عسل مرکبات ، عسل طبیعی بهار نارنج می گردد که دارای عطر و طعم خاصی می باشد. 

پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا اردبیل می باشد.

استان اردبیل و منطقه سبلان دارای ییلاق های گوناگون می باشد کوه سبلان یکی از کوه های سرسبز بوده و بدلیل تنوع گونه های گیاهی ، مخصوصاً در فصل بهار زنبورداران بیشتری به این نواحی کوچ می کنند. این تنوع گلها منجر به تولید عسل های طبیعی درجه یک و بی نظیر می شود، در واقع اردبیل به عسل های خوشمزه اش معروف است و عسل یکی از سوغاتی های اردبیل می باشد . اردبیل به علت آب و هوای معتدل کوهستانی مملوء از دشت‌ های پر گل پونه، گشنیز، گون، آویشن و اقاقیا و غیره است و همین چشم اندازها عسل های خوشمزه و باکیفیتی را برای اردبیل به ارمغان آورده است. عسل های این استان طعم های مختلفی دارد و با توجه به گونه گیاهی غالب منطقه عسل عطر و طعم آن گونه گیاهی را بیشتر به خود می گیرد عسل طبیعی سبلان معمولاً به عسل چهل گیاه و یا عسل صد گیاه معروف است که خاصیت دارویی منحصربه فردی دارند و به عنوان عسل با خواص درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی سبلان را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان بورس عسل در کرج ، ساری ، گرگان، رشت و تهران از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیاً از زنبوردار به دست خریدار می رسد. عسل تولیدی در مزرعه و فارم زنبورداری عسل دژ کاملاً عسل طبیعی و عسل ارگانیک می باشد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما عسل طبیعی سبلان را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خواص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان مازندران ، گلستان، گیلان، البرز ، کلان شهر رشت، کلان شهر کرج ، کلان شهر تهران، شهر کرج گرگان و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 خرید عسل طبیعی سبلان در گرگان

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در گرگان

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در گرگان

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در گرگان

خرید بره موم در گرگان

خرید شهد عسل در گرگان

خرید گرده گل در گرگان

خرید ژل رویال در گرگان

خرید عسل چهل گیاه در گرگان

خرید عسل سوغاتی در گرگان

عسل دژ در گرگان

خرید عسل شان طبیعی در گرگان

خرید عسل شان معمولی در گرگان

 پشتیبانی واتس آپ و پیامک 09149866455

خرید عسل طبیعی سبلان در گلستان

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در گلستان

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در گلستان

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در گلستان

خرید بره موم در گلستان

خرید شهد عسل در گلستان

خرید گرده گل در گلستان

خرید ژل رویال در گلستان

خرید عسل چهل گیاه در گلستان

خرید عسل سوغاتی در گلستان

عسل دژ در گلستان

خرید عسل شان طبیعی در گلستان

خرید عسل شان معمولی در گلستان

فروش عسل طبیعی کرمانشاه | خرید عسل کرمانشاه

خرید عسل طبیعی در کرمانشاه| خرید عسل در کرمانشاه| پخش عسل در کرمانشاه

استان کرمانشاه در منتهی الیه غربی کشور از سه طرف دارای مرز داخلی با استانهای ( لرستان، کردستان، ایلام، همدان ) و از یک سمت دارای مرز بین المللی با کشور عراق است مختصات جغرافیایی آن بین 36 و 33 درجه و 15 و 35 درجه شمالی و 24 و 45 درجه تا 30 و48 درجه طول شرقی قرار دارد.

با توجه به پیشینه استان به دورانهای زمین شناسی و برخورداری از رشته کوههای زاگرس میانی، رخنمون استان باسازندهای کوهستانی با ویژگیهای طبیعی خاص، وجود قلل مرتفع با حداکثر 3390 متر، دره های ژرف، دشت ها و جلگه های پست با حداکثر بلندای 180 متر ( اختلاف ارتفاع 2310 متر ) را سبب گردیده است گسترده استان کرمانشاه با مساحت 2463600 هکتار از وجود 800000 هکتار پوشش جنگلی و 933091 هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است .

کرمانشاه یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان کرمانشاه می‌باشد. برپایه سرشماری سال 1385 خورشیدی، جمعیت این شهر بالغ بر 784,602 نفر بوده‌است که از این جهت نهمین شهر بزرگ ایران و دومین شهر بزرگ و پرجمعیت غرب و شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

 

کرمانشاه از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است و به‌دلیل قرارگرفتن در تقاطع دو محور شمال به جنوب و شرق به غرب و نیز همجواری با کشور عراق و واقع‌شدن بر سر راه کربلا و بغداد از اهمیت بسیاری برخوردار است.سه رودخانه قره‌سو، آبشوران و چم‌بشیر از کرمانشاه عبور می‌کنند.مردم این شهر به زبان کردی (گویش‌های کردی کرمانشاهی، کلهری، جافی و لکی) و زبان فارسی (گویش فارسی کرمانشاهی) سخن می‌گویند. فاصله شهر کرمانشاه با تهران در بهترین حالت 590 کیلومتر و تا مرز خسروی (مرز ایران و عراق) در حدود 200 کیلومتراست.

وجه تسمیه

واژه کرمانشاه در دوره ساسانیان بر روی شهر کنونی کرمانشاه گذاشته شده‌است؛ به‌طوری که در یک اثر مکتوب تاریخی، واژه کرمانشاه را لقب بهرام چهارم -پادشاه ساسانی- دانسته‌اند؛ چراکه وی پیش از رسیدن به تخت شاهی، حاکم شهر کرمان در جنوب شرق ایران بوده‌است؛ به‌همین دلیل پس از پادشاهی او نام این شهر را به افتخار بهرام چهارم -حاکم کرمان- کرمانشاه نهاده‌اند.

اقتصاد

کرمانشاه مرکز کشاورزی ایران است و بیشتر درآمد اقصادی کرمانشاه از این راه است.در سرتاسر کرمانشاه و به خصوص دشت ماهیدشت می‌توان زندگی غربی را به وضوح دید. در حوزه شهرستان کرمانشاه دو شهرک صنعتی وجود دارد که بیش از 256 واحد صنعت و تولیدی در آن احداث شده است . این شهرستان به لحاظ نیروی کار ارزان می‌تواند فعالیت صنعتی چشم گیر ی داشته باشد.

میزان صادرات مواد غذایی، مصالح ساختمانی و صنایع دستی کرمانشاه تنها در 3 ماه نخست سال 1388 مجموع 9درصد از صادرات کل کشور را شامل می‌شود.بازارچه مرزی پرویز خان سال 1387 رتبه اول فعالیت را میان بازارچه های مرزی کشور کسب کرد.

شرکت پالایش نفت کرمانشاه

شرکت پالایش نفت کرمانشاهدر سال 1301 وجود نفت خام به مقدار کافی در غرب ایران به اثبات رسید و از این زمان فعالیت استخراج و پالایش بااحداث شرکت پالایش نفت کرمانشاه که در آن زمان «پالایشگاه کرمانشاه» نام داشت شروع گردید.

شرکت پالایش نفت کرمانشاه با توجه به آن که پس از گسترش شهر کرمانشاه در مرکز شهر قرار گرفت ولی یکی از واحدهای صنعتی سبز صنعت نفت با 126 هزار متر مربع فضای سبز است.

آب و هوا

کوه پراو بلندترین قله شهر کرمانشاه با 3357 متر از سطح دریا کرمانشاه را از دید گوناگونی آب و هوائی و قومی و مذهبی هند ایران لقب داده‌اند چرا که از لحاظ آب و هوایی دارای چهار فصل در یک زمان است.شهر کرمانشاه دارای اقلیم معتدل کوهستانی است.کوههای عمده شهرستان عبارتند از بیستون ، پرآو که در شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار دارند و سفید کوه که در جنوب شرقی شهر واقع شده است و غار پرآو که شهرت جهانی دارد یکی از بزرگترین غارهای دنیاست در کوه پرآو واقع شده است.

مردم

مردم کرمانشاه به زبان‌های فارسی و کردی کرمانشاهی سخن می‌گویند. زبان فارسی در شهر کرمانشاه رایج‌ترین زبان است.

شهر کرمانشاه در قبل از اسلام شهری بزرگ و مشهور به نام کامبادن بود و پس از یورش اعراب این شهر با نام قرمسین برای مدت یک هزاره به صورت روستایی کوچک در آمد.کرمانشاه یکی از شاهراه‌های ارتباطی شرق و غرب و قدیمی‌ترین راه عبور زائران عتبات عالیات بوده که به همین سبب تاثیرات شگرف فرهنگی و معنوی برجا گذارده است.اکثریت جمعیت مردم کرمانشاه را کردها که از اقوام اصیل آریایی هستند تشکیل شده و در قرن چهارم میلادی شهر کرمانشاه که در آن دوران روستای خوش آب و هوایی بود به عنوان دومین اقامت گاه سلطنتی ساسانیان انتخاب شد.در دوران ساسانیان باغ های بزرگی در این منطقه ساخته شد و تا مدت ها مکان تفریحی شاهان ساسانی بوده است.

کُرد اصطلاحی است که در دوران‌های گوناگون معانی گوناگونی به خود گرفته‌است. این اصطلاح در بیشتر دوران‌های تاریخی معنای رمه‌گردان ایرانی‌تبار می‌داده‌است و نام قومی خاص به شمار نمی‌آمده‌است. مردم کُرد در تعریف امروزی از اقوام ایرانی‌تبار هستند و بسیاری از کردها خود را یکی از نوادگان مادها نامیده‌اند.که این نظریه از سوی زبان‌شناسان و بر پایه شواهد دقیق زبان‌شناختی رد شده‌است.شواهد زبان‌شناسی نشان می‌دهد که اسلاف مردمانی که بعداً خود را کرد نامیدند در مناطقی جنوبی‌تر از مادها سکونت داشتند.

از نظر وضعیت بهداشت و درمان امکانات بهداشتی استان کرمانشاه از وضعیت مطلوبی برخوردار است، امکانات و تجهیزات پزشکی در این استان به گونه ای است که از دیگر استان های کشور برای درمان به این استان مراجعه می کنند . داشتن بیمارستانهای دولتی و خصوصی و مراکز درمانی با بخشهای تخصصی و مجهز به این استان از نظر خدمات درمانی مرکزیت بخشیده است.

هم اکنون قریب 50 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی دولتی و خصوصی کرمانشاه در حال تحصیل هستند،وجود بیش از ده مرکز آموزش عالی با امکانات آزمایشگاهی و کادر علمی مجرب و توانا شرایط مناسبی را برای ادامه تحصیل و پژوهش در مقاطع مختلف دانشگاهی دررشته های مختلف پزشکی فنی و مهندسی ،علوم پایه و هنر دراین شهر فراهم نموده است.

قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر کربالای معلی سبب شده است از نظر حمل ونقل بین شهری کرمانشاه از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد. پایانهٔ مسافربری شهید کاویانی برای انتقال مسافران بین شهری بوسیلهٔ مینی بوس، اتوبوس و خودروسواری مورد استفاده قرار می‌گیرد  تعاونی های متعددی در این پایانه مشغول فعالیت می باشند. همچنین فرودگاه بین‌المللی اشرفی اصفهانی به عنوان استانداردترین و مهم‌ترین فرودگاه غرب کشور مورد استفاده قرار می‌گیرید. دفاتر نمایندگی تعاونی های مسافربری وشرکت های هواپیمایی در سطح شهر به سادگی قابل دسترسی میباشد.

بیش از ۱۲۰ بوستان در شهر کرمانشاه وجود دارد پارک‌های مهم شهر که بیشترشان در کنار محوطهٔ تاریخی طاق بستان قرار دارند عبارتند از پارک شرقی، پارک غربی، پارک کوهستان که در شمال شهر کرمانشاه قرار دارند و پارک‌هایی که در نقاط دیگر شهر قرار دارند شامل پارک شاهد، پارک شیرین و پارک لاله می‌شوند؛ پارک شاهد محل برگذاری نمایشگاه‌های مهم شهر کرمانشاه است که در بلوار شهید بهشتی قرار دارد.

 

خرید عسل طبیعی در کرمانشاه| خرید عسل در کرمانشاه| پخش عسل در کرمانشاه

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا ارومیه می باشد.

 فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی  را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان بورس عسل در اهواز، تبریز، ارومیه بورس عسل در کرج ، ساری ، رشت و تهران ، اردبیل ، اراک و اصفهان کرمان و کرمانشاه از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیماً از زنبوردار به دست خریدار می رسد. عسل تولیدی در مزرعه و فارم زنبورداری عسل دژ کاملاً عسل طبیعی و عسل ارگانیک می باشد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما انواع محصولات زنبور عسل و  عسل طبیعی را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خاص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان خوزستان ، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،  اصفهان ،مازندران ، گیلان، البرز ، مرکزی، کرمان و کرمانشاه کلان شهر اهواز ، رشت، کلان شهر کرج ، کلان شهر اصفهان کلان شهر اراک، کلان شهر تهران، شهر کرج، ارومیه،  اردبیل کرمان و کرمانشاه و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید

https://dejkala.com/

خرید عسل طبیعی در کرمانشاه| خرید عسل در کرمانشاه| پخش عسل در کرمانشاه

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در کرمانشاه

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در کرمانشاه

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در کرمانشاه

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در کرمانشاه

خرید بره موم در کرمانشاه

خرید شهد عسل در کرمانشاه

خرید گرده گل در کرمانشاه

خرید ژل رویال در کرمانشاه

خرید عسل چهل گیاه در کرمانشاه

خرید عسل سوغاتی در کرمانشاه

عسل دژ در کرمانشاه

خرید عسل شان طبیعی در کرمانشاه

خرید عسل شان معمولی در کرمانشاه

خرید عسل کرمان | فروش عسل کرمان

خرید عسل طبیعی در کرمان| خرید عسل در کرمان| پخش عسل در کرمان

تاریخ استان کرمان 
استان پهناور کرمان که اینک بزرگترین استان ایران است و به قول مرحوم همایون «یگانه خطه خوش آب و هواست»،در ناحیه ای کویری و کم آب قرار دارد.اما در کوهپایه ها و درّه های سرسبز و خرم بعضی روستاهایش آب و هوای بهشتی ،تماشاگران را به سوی خود می خواند و تنوع آب و هوایی آن در جهان کم مانند است؛ به طوری که تقریباً تمام آب و هواها، از گرمسیری تا سردسیری ،تا بیابانی و مدیترانه ای را می توان در پهنه ی گسترده ی این دیار دید.تمدن دیرینه ، مردمان هنرمند و پر استعداد ، مواریث فرهنگی و ابنیه ی تاریخی و باستانی ، اقوام و ملیت های مختلف و امکانات بالقوّه ی فراوان ، تمایز ویژه ای برای این سرزمین به وجود آورده است

کرمان اگر چه از روزگاران کهن تا کنون از جنگها و بلایای طبیعی آسیب دیده است، اما به همت مردمان سختکوش، مهربان،صبور و قانع در مبارزه با حکام حکومت های مستبد و حوادث و بلایای طبیعی و طبیعت نا موافق و خشکسالی ها و ... در نبردی مداوم ،همواره پیروز گشته و از این رهگذر چهره های درخشان بی فروغی در عرصه های علم ، ادب، فرهنگ ، هنر ،دین،مذهب،اقتصاد ، سیاست، و .... در طول تاریخ، آسمان علم و فضل این دیار منوّر کرده اند.
قبل از آمدن آریائی ها،در این سرزمین ،تمدن های متعدد توسط مردمان بومی به وجود آمده بود که به عنوان نمونه تمدن بزرگ اَراتا(ARATA )درکناره های حاصلخیز هلیل رود ،قسمتی از جنوب کرمان رازینت می داده ، کشف آثار و بقایای این تمدن در سالهای اخیر تمام فرضیه ها و نظریات کارشناسان و صاحب نظران تاریخ و باستان شناسی درباره ی خاستگاه اولین تمدن های جهان که تا کنون تصور می شد منطقه بین النهرین است را دگرگون کرده و بعید نیست ایالت باستانی کارمانیا(کرمان امروزی) به عنوان اولین جایگاه پیدایش تمدن در جهان باستان شناخته شود.
قرار گرفتن این خطه بر مسیر جاده ادویه و بعضی از شعب و شاخه های هفت گانه جاده ابریشم اهمیت بسزایی را در طول تاریخ نصیب آن کرده است.
این سرزمین در طول تاریخ فراز و نشیبهای مختلفی را به خود دیده و شاهد ظلم و بیدادهای متجاوزین و حکام جور بسیاری بوده است همچنان که حکام خدمتگزار و آبادگری چون گنجعلیخان در زمان صفویه را نیز در خاطره دارد وهنوز نظاره گر آثار ارزشند بجا مانده از روزگار آنان می باشد.
به روایت منابع ، در عهد هخامنشیان ایالت کرمان از اهمیت بسیاری برخوردار بوده در لوحه ی زرین تخت جمشید نوشته اند:«چوب ساختمان های کاخ تخت جمشید را از کرمان آورده اند» و در فرمان داریوش برای ساخت کاخ شوش نیز به این موضوع اشاره شده است در کتیبه بنای شوش کلمه ای مشاهده می شود که نام چوب درختی بوده است که برای استحکام بنای ساختمانها ( شاید همان کاخ ) به کار می رفته و محل تهیه این چوب کرمان ذکر شده است. در این مورد داریوش می گوید « چوب بیش مکن از گنداره(پیشاور) وکرمان حمل شود»
در کتب تاریخی از عهد قدیم ، چند جا به نام کرمانیان بصورت بخشی از ایران بر می خوریم هرودت می گوید:پارسیها به شش طایفه شهری و ده نشین و چهار طایفه چادر نشین تقسیم شده اند شش طائفه اولی عبارتند از : مرفیان ، ماسپیان ، پانتالیان ،دروسیان ، گرمانیان در خصوص گرمانیان تصور میرود همان کرمانیان باشند
در کتیبه های هخامنشی ظاهراً مقصود از کلمه کارمانیا همان کرمان است
بروس مورخ کلدانی وکاهن مردوک در ذکر فتح بابل توسط کوروش و مسلط شدن کوروش بر نبونید پادشاه بابل می نویسد :« ... کوروش با او به رأفت رفتار کرده به کرمان تبعیدش کرد تا در آنجا سکنی گزیند ، نبونید در آنجا تا آخر عمر بزیست ودر همانجا در گذشت » ( برگرفته از حاشیه استاد باستانی پاریزی بر کتاب تاریخ کرمان بقلم احمد علی خان وزیری)
در پایان حکومت هخامنشیان ایالت کرمان نیز مثل دیگر ایالت ها،مورد تهاجم اسکندر مقدونی و سپاهیانش واقع گردید .توقف دو ماهه ی فاتح مقدونی ،خسارات سنگینی بر کرمان و مردمانش وارد آورد، پس از این نیز کرمان در معرض قتل عام و چپاولگری های جهانگشایان و غارتگران بیگانه قرار گرفت
اگر چه در زمان حمله مغول بدلیل آنکه حاکمان ترک قراختایی که بر این خطه حکومت میکردند تسلیم مغولان شدندو به آنها اعلام وفاداری کردند ودر ننتیجه کرمان از تعرض آنها جان سالم بدر برد اما در ادوار بعد از آن از جمله در زمان حمله تیمور ، در زمان شاه شجاع آل مظفر ودر حمله ازبکها و افغانها و نادر و.... شهر کرمان ودیگر شهرها و قراء این منطقه بارها مورد محاصره های سخت و جان فرسا و چپاول وغارت وقتل عام و تجاوز به نوامیس قرار گرفته اند و آخرین یورش ویرانگر همراه با قتل عام و اعمال شنیع غیر انسانی را بنیانگذار سلسله ی قاجار، آقا محمد خان ، در سال 1209 هجری قمری انجام داد که قصه ی پر غصه اش مشهور است.
از نکات قابل توجه در تاریخ کرمان این که ، هیچ گاه کرمان به همسایگان خود تجاوز ننموده و دیگر آن که تمام مهاجمان پیروز، پس از تشکیل دادن حکومت ،در اجتماع مردم کرمان ،آن چنان تحت تأثیر فرهنگ غنی و ریشه دار کرمان قرار گرفتند که بتدریج محو شدند؛ و پادشاهان محلی سلجوقی و قراختایی خود را از کرمانی ها کرمانی تر می دانستند و عادات و آداب و رسوم و سنتها و فرهنگ بومی کرمان را پذیرفتند؛ بنابراین،اگر قول ژان اوبن(Jean obin)را بپذیریم که گفته :«هرکس تاریخ کرمان را خوب مطالعه کند،شاید راهی به فلسفه ی تاریخ عالم ببرد»سخن به گزاف نگفته است.
منبع  «از قلعه دختر تا دقیانوس نوشته محمد دانشور»
تاریخ شکل گیری شهر کرمان
شهر کرمان از با قدمت ترین شهرهای فلات ایران است و به گفته بعضی مورخان و پژوهشگران سابقه سکونت و استقرار انسان در آن به هزاره چهارم قبل از میلاد می‌رسد و به شهادت اوراق تاریخ در طی قرون متمادی دوران پرنشیب و فرازی را طی نموده و شاهد دگرگونی‌های زیادی در گذرگاههای تاریخ حیات خویش بوده است. شهری که با مردم سخت کوش و شجاع آن به علت پایمردی به منظور حفظ استقلال ، حاکمیت ، کیان، ملیت ومذهب خویش در دوران تاریخ دیرینه و سراسر افتخار اما توأم با رنج ، مرارت و سختی های خویش همواره مورد تاخت وتاز متجاوزان و حکام خودکامه قرار گرفته و در این رهگذرعلاوه بر خسارات و خرابی هایی که بر ثروت ملی آن وارد آمده ، از لحاظ تلفات جانی نیز متحمل از دست دادن گروه گثیری از همه قشرهای جامعه اش شده است ، بنحوی که یکی از مورخان خارجی بنام « فرد ریچارد» در تین مورد می نویسد:« این شهر اهمیت قابل ملاحظه ای دارد و غیر از شهر تبریز که در مرز شمال واقع است ، بر هیچ شهری به اندازه اندازه این شهر از منجنیق فلک فتنه نباریده است» شهری که از حیث قدمت تاریخی یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین شهرهای کشور باستانی ایران و جزو یکی از پنج شهر تاریخی این مملکت است به گفته (ژان اوبن):« اگر کسی تاریخ این شهر را با دقت بخواند چنان است که همه تاریخ ایران را خوانده است.» در باره تاریخ این شهر همین بس که از سال 21 هجری قمری (641میلادی) تا سال 1397 هجری قمری (1977میلادی/1357 هجری شمسی) یعنی در مدت 1336 سال 272 تن براین شهر حکمرانی کرده اند.
کرمان شهری است که در طول تاریخ در اثر حملات و زد وخوردهای متوالی اجانب از یکسو و خشونتهای طبیعی چون سیل ،زلزله ، قحطی ، خشکسالی و شیوع بیماریهای فراگیر از سوی دیگر متحمل خسارات جانی ومالی فراوان شد که آثار شوم آنها بر چهره شهر ومردم آن به جای مانده است ، اما باز حیرت بینندگان هم حیرت بینندگان را برمی انگیزد ، چرا که آثار گرانبها و فراوانی از سلیقه و ذوق بجای گذاشته است و هنوز بجای میگذارد.
در باره قدمت این دیار آثار ارزشمندی از گذشته های دور گواهی میدهند که بعضی از آنها را در اینجا برمی شمریم:
بنا بنوشته های مورخ کلدانی و کاهن معبد مردوک در سالهای 539 -538 - که کتب او از منابع مهم تاریخ زمان کورش است - کرمان از ولایات تابعه کوروش بوده و محلی مطمئن برای او بشمار می رفته است.
در عصر داریوش کبیر نام کرمان جزء ولایات تابعه هخامنشی آمده است و در کتیبه بنای شوش کلمه ای مشاهده می شود که نام چوب درختی بوده است که برای استحکام بنای ساختمانها ( شاید همان کاخ ) به کار می رفته و محل تهیه این چوب کرمان ذکر شده است. در این مورد داریوش می گوید « چوب بیش مکن از گنداره(پیشاور) وکرمان حمل شود»
در متن کتیبه ای که از شاپور اول ساسانی – در اطراف کعبه زرتشت در نقش رستم فارس- بدست آمده است، شاپور دربارهقلمرو خود چنین می نویسد: منم خداوندگار مزداپرست شاپور شاهنشاه ایرانیان وغیر ایرانیان . امارات و ولایات امپراتوری ایران اینها هستند : پارس، پارت ، خوزستان ،میشان ،آشور ،آذیان ،عربستان ، آذرآبادگان(آذربایجان)، ارمینیا ،(ارمنستان)، سسیگان ، کرمان وسیستان
هرودت و استرابون مورخان یونانی که قبل از میلاد مسیح می زیسته اند در تشریح سفرذبازگشت اسکندر مقدونی پس از فتح هند نوشته اند « اسکندر مقدونی سرزمین کرمان را برای تصرف هندوستان پیموده ، هنگام مراجعت با لشکریان خود که حدود یکصد و بیست هزار نفر پیاده و پانزده هزار نفر سواره بودند به شهر کرمان وارد شد وفرمان داد که مدت یک هفته لشکریان وی در این شهر استراحت کنند و به جشن وسرور بپردازند و از این مطلب معلوم می شود که شهر کرمان در عصر تا چه حد وسیع آباد و پر نعمت بوده که توانسته این همه لشکر را به خود راه دهد و آذوقه آنها را فراهم سازد» (بر گرفته از کتاب از قلعه دختر تا دقیانوس تالیف محمد دانشور انتشارات مرکز کرمانشناسی)
 

خرید عسل طبیعی در کرمان| خرید عسل در کرمان| پخش عسل در کرمان

کشور عزیزمان ایران دارای مناطق زیبا با آب و هوای گوناگون می باشد این تنوع آب و هوایی رشد گونه های گیاهی مختلف برای هر منطقه موجب شده است دشت ها کوه ها تپه ماهورها رودها و دریا و دریاچه ها همه این موارد بر رشد گیاهان تأثیر گذار می باشد.

پرورش زنبور عسل و زنبورداری و تولید عسل طبیعی نیازمند هماهنگی سفر با طبیعت می باشد بدین گونه گه در هرفصلی گلها و گیاهان مخصوص در منطقه خاصی رویش دارد و زنبورداران برای بهره مندی از شهد این گلها نقل مکان می کنند تا همواره شهد تازه گلها در دسترس زنبور عسل قرارگیرد و عسل طبیعی بهره برداری نمایند. یکی از این مناطق زیبا ارومیه می باشد.

 فروشگاه اینترنتی عسل دژ (عسل طبیعی سبلان) در جهت تسهیل خرید این امکان را برای مشتریان فراهم نموده تا بصورت آنلاین عسل طبیعی  را برای مقاصد مختلف تغذیه و دارویی خرید نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند عرضه عسل در فروشگاه تخصصی عسل دژ به عنوان بورس عسل در اهواز، تبریز، ارومیه بورس عسل در کرج ، ساری ، رشت و تهران ، اردبیل ، اراک و اصفهان کرمان و کرمانشاه از تولید به مصرف می باشد یعنی عسل مستقیماً از زنبوردار به دست خریدار می رسد. عسل تولیدی در مزرعه و فارم زنبورداری عسل دژ کاملاً عسل طبیعی و عسل ارگانیک می باشد. مضافاً اینکه در اعیاد و مناسبت ها دارای تخفیف بوده و ارسال آن نیز رایگان می باشد. پیشنهاد ما این است که حتما انواع محصولات زنبور عسل و  عسل طبیعی را از فروشگاه تخصصی عسل دژ تهیه و طعم خاص آن را تجربه کنید در حال حاضر عسل دژ در استان خوزستان ، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،  اصفهان ،مازندران ، گیلان، البرز ، مرکزی، کرمان و کرمانشاه کلان شهر اهواز ، رشت، کلان شهر کرج ، کلان شهر اصفهان کلان شهر اراک، کلان شهر تهران، شهر کرج، ارومیه،  اردبیل کرمان و کرمانشاه و اکثر مناطق تهران و کلان شهرها و مراکز استانها دارای شعبه می باشد. برای سهولت خرید و بدون مراجعه حضوری می توانید به راحتی از طریق آدرس الکترونیکی زیر ثبت سفارش نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید

https://dejkala.com/

خرید عسل طبیعی در کرمان| خرید عسل در کرمان| پخش عسل در کرمان

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در کرمان

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در کرمان

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در کرمان

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در کرمان

خرید بره موم در کرمان

خرید شهد عسل در کرمان

خرید گرده گل در کرمان

خرید ژل رویال در کرمان

خرید عسل چهل گیاه در کرمان

خرید عسل سوغاتی در کرمان

عسل دژ در کرمان

خرید عسل شان طبیعی در کرمان

خرید عسل شان معمولی در کرمان

فروش عسل در قم | فروشگاه عسل قم | قیمت عسل در قم

خرید عسل طبیعی در قم| خرید عسل در قم| پخش عسل در قم| بورس عسل قم| فروش عسل قم

شهر قم

شهر قم یکی از شهرهای محبوب ایران است که در کنار جاذبه های مذهبی و تاریخی خود دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی است. این شهر از کلان شهرهای ایران است که در نزدیکی تهران واقع شده است. شهر قم با توجه به اماکن مذهبی متعددی که دارد. بعد از شهر مشهد مقدس به عنوان دومین شهر مذهبی ایران شناخته می شود. یکی از بزرگترین حوزه های علمیه ایران و همچنین مرقد حضرت معصومه (ع) در این شهر قرار گرفته است. مسجد جمکران، مدرسه فیضیه و شهر کهک از دیگر جاذبه های دیدنی شهر قم هستند.

این شهر در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفته است و با استان های اصفهان، تهران، مرکزی و سمنان هم مرز است. آب و هوای شهر قم کویری است به طوری که زمستان های بسیار سرد و تابستان های فوق العاده گرم و سوزانی دارد. این شهر دارای سوغاتی های متنوعی است که اکثر مردم ایران این شهر را به سبب سوهان مرغوب آن می شناسند. در این مطلب قصد داریم شما را با مناطق دیدنی قم، فرهنگ غذایی، شرایط آب و هوایی و سایر اطلاعات مفید درباره این شهر آشنا کنیم.

معرفی شهر قم

همانطور که می دانید شهر قم پایتخت مذهبی ایران و یکی از شهرهای پر رفت و آمد به شمار می رود. این شهر یکی از قطب های گردشگری مهم ایران است که هر ساله میزبان مسافران زیادی قرار می گیرد. شهر قم در یکی از مسیرهای اصلی ایران واقع شده است و به سبب بناهای تاریخی و اماکن مذهبی متعدد به شهرت زیادی رسیده است. حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران مهمترین جاذبه های شهر قم به شمار می روند. 

موقعیت جغرافیایی شهر قم

قم در نزدیکی تهران و در منطقه کویری واقع شده است. این شهر دارای بخش های متعددی نظیر سلفچگان، جعفرآباد، بخش مرکزی و خلجستان است. این شهر از لحاظ جغرافیایی در قسمت جنوبی تهران قرار دارد. مساحت این شهر نزدیک به 11.000 کیلومتر مربع است و جمعیت بسیار بالایی را در خود جای داده است.

آب و هوای قم 

برای بررسی شرایط آب و هوایی شهر قم باید ابتدا با موقعیت جغرافیایی آن آشنا شوید. همانطور که گفتیم این شهر در منطقه کویری واقع شده است و به همین سبب دارای آب و هوای تقریبا نیمه بیابانی است. قم در نزدیکی بیابان مرکزی ایران قرار دارد و آب و هوای آن متاثر از این بخش است. تابستان ها در قم دارای آب و هوای گرم و بسیار خشک است و زمستان های نسبتا سرد و خشکی هم دارد. قم دارای آب و هوای متنوعی در فصل های مختلف سال است و در مناطق اطراف شهر می توانید از آب و هوای مطبوع تری لذت ببرید. 

مناطق دیدنی قم

شهر قم یکی از شهرهای قدیمی و باستانی ایران است که در زمان های گذشته شاهد فعالیت های زیادی بوده است، همین موضوع سبب شده آثار تاریخی متنوعی در این شهر قرار بگیرد. مهمترین مناطق و جاذبه های دیدنی قم شامل حرم حضرت معصومه، مسجد جمکران، کاروانسرای حوض سلطان، مسجد جامع قم، مدرسه فیضیه قم و تیمچه بازار قم هستند. برخی از این جاذبه ها از شهرت بیشتری برخوردارند و به همین سبب اکثر مردم شهر قم را با این نام می شناسند. در این مطلب قصد داریم شما را با برخی از مهمترین مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر قم آشنا کنیم.

حرم حضرت معصومه (ع)

حضرت معصومه فرزند امام هفتم است که پس از سفر به قم در سن 18 سالگی وفات یافتند. پیکر مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع) در شهر قم و در منطقه ای به نام باغ بابلان دفن شد. این منطقه امروزه به حرم حضرت معصومه شهرت یافته است و میزبان بازدیدکنندگان زیادی از داخل و خارج کشور قرار می گیرد. مرقد حضرت معصومه در شهر قم در نزدیکی سایر جاذبه های دیدنی نظیر مدرسه فیضیه و مسجد اعظم قرار گرفته است. 

دریاچه حوض سلطان

دریاچه حوض سلطان یکی دیگر از جاذبه های دیدنی قم است که به نام های مختلفی از جمله دریاچه ساوه، دریاچه قم و همچنین دریاچه شاهی شهرت یافته است. این دریاچه دارای مساحتی نزدیک به 330 کیلومتر می باشد و یکی از مناطق دیدنی و زیبای قم به شمار می رود. درباره دریاچه حوض سلطان صحبت های زیادی وجود دارد و برخی آن را بخشی از دریای بزرگ ساوه می دانند. 

مسجد جمکران

یکی دیگر از مکان های دیدنی مشهور در شهر قم مسجد جمکران است که از محبوبیت بسیار بالایی در بین شیعیان برخوردار است. بر اساس شواهد تاریخی این مسجد به دستور امام زمان (ع) و توسط شخصی به نام حسن مثله جمکرانی ساخته شد. مسجد جمکران در نزدیکی شهر قم و همچنین در نزدیکی روستای جمکران احداث شده است. این مسجد یکی از جاذبه های زیارتی شهر قم است که هر ساله میزبان مسافران و زائران زیادی از اقصی نقاط ایران است. حتی زائران مسلمان از سایر کشورها نیز به زیارت این مکان می آیند. شلوغ ترین زمان ها در مسجد جمکران شب های چهارشنبه است که هزاران مسافر و زائر از شهرهای مختلف به آنجا می روند تا در مراسمات مذهبی و دعاها شرکت کنند. مسجد جمکران بر اساس شواهد تاریخی در سال 373 هجری قمری ساخته شد که ایده آن بر اساس یک الهام غیبی بوده است. 

شهر کهک

 یکی دیگر از مناطق دیدنی و مهم قم، شهر کهک است. این شهر مشرف به ارتفاعات زیادی می باشد و از آب و هوای بسیار معتدلی برخوردار است. در این شهر بناهای تاریخی مهمی نظیر خانه ملاصدرا، امامزاده زینب خاتون و یکی از غارهای معروف شهر کهک قرار دارد. همین موضوع سبب شده این شهر به یکی از بهترین جاذبه های قم تبدیل شود. ملاصدرا سال های زیادی را در شهر کهک زندگی کرد و آثار بسیار جاودانی از خود به جای گذاشت.

مدرسه فیضیه قم

مدرسه فیضیه قم یکی از نام های آشنایی است که نام آن یادآور شهر قم است. این مدرسه در نزدیکی حرم حضرت معصومه واقع شده است. این مدرسه در سال های گذشته با نام مدرسه آستانه فعالیت می کرد اما بعدها با نام مدرسه فیضیه مشهور شد. این مدرسه توسط فتحعلی شاه ساخته شد و یکی از بناهای معروف شهر قم است. ساختمان این مدرسه به طور کلی دارای 2 طبقه و 4 ایوان است. 40 حجره در بخش پایینی واقع شده اند که مربوط به دوره قاجار هستند در حالی که 40 حجره در قسمت بالا مربوط به قرن 14 هجری قمری است. هر کدام از قسمت های این مدرسه از قدمت متفاوتی برخوردار هستند که قدیمی ترین بخش آن ایوان جنوبی است. این بنا دارای ظاهر بسیار زیبایی از کاشی های معرق است که مربوط به دوره صفوی می باشند. 

سوغات شهر قم

یکی از جذاب ترین قسمت های معرفی شهر قم آشنایی با سوغاتی ها و صنایع دستی مطرح این شهر است. همانطور که می دانید سوهان قم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان یک سوغات جهانی شناخته می شود. این شهر همچنین دارای صنایع دستی مختلفی نظیر پالان دوزی، خراطی، منبت کاری، قالی بافی، سفیدگری، ارده گیری و شعربافی است که از بهترین هنرهای دستی این شهر به شمار می روند. قم یکی از مطرح ترین و بزرگترین شهرها در زمینه تولید فرش ابریشمی است که در کنار سوهان قم یکی از مهمترین صنایع این شهر به شمار می رود.

مراکز خرید قم

یکی از نکاتی که درباره شهر قم باید با آن آشنا شوید شناخت مهمترین مراکز خرید این شهر است. اکثر گردشگران این شهر را به سبب سوهان بی نظیر آن می شناسند به همین دلیل در اکثر قسمت های شهر با مغازه های فروش سوهان روبرو می شوید که اکثر آنها از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند. خیابان های نزدیک حرم دارای فروشگاه های متنوعی هستند که می توانید در آنها محصولات متنوعی از سوغات و شیرینی جات را تهیه کنید. برای خرید کردن در قم می توانید از مراکز خرید متنوع و بازارهای سنتی شهر استفاده کنید که یکی از محبوب ترین آنها بازارهای اطراف حرم هستند. مجتمع خرید موسی بن جعفر، مجتمع تجاری حجت و همچنین مجتمع تجاری الغدیر از جمله مهمترین مراکز خرید لباس و پوشاک در شهر قم هستند که می توانید سوغاتی های متنوع و لباس های با کیفیتی را در آنها تهیه کنید.

فرهنگ غذایی در قم

معمولا شهر قم را به دلیل موقعیت معنوی و جاذبه های زیارتی آن مانند حرم حضرت معصومه می شناسند اما این شهر از فرهنگ غذایی متنوعی هم برخوردار است که آشنایی با آن خالی از لطف نیست. قم در منطقه کویری واقع شده است به همین دلیل دارای آب و هوای نسبتا گرم و خشکی است. بر اساس شواهد تاریخی و مستندات موجود این شهر دارای قدمتی نزدیک به 7000 سال است و از شهرهای قدیمی ایران به شمار می رود، بنابراین دارای غذاهای سنتی و محلی مختلفی است. غذاهای بومی هر منطقه نشان دهنده اقلیم، فرهنگ و پوشش گیاهی آن منطقه است. در این مطلب قصد داریم شما را با معروفترین غذاهای سنتی و محلی شهر قم آشنا کنیم. 

به طور کلی استان قم دارای تنوع بسیار بالایی از غذاهای مختلف است که هر کدام از آنها در شهر خاصی تهیه می شوند. در ادامه این مطلب به معرفی رایج ترین و مطرح ترین غذاهای قم می پردازیم.

آبگوشت هویج برگه

آبگوشت هویج برگه یکی از غذاهای رایج است که در قم طبخ می شود. این غذا بسیار لذیذ است و با یکبار امتحان کردن عاشق آن می شوید. این غذا یکی از غذاهای اصیل، خوش طعم و در عین حال مغذی شهر قم است که معمولا به وفور در برنامه های غذایی مردم این منطقه یافت می شود. برای تهیه این غذا از هویج قمی، پیاز، نعناع خشک، برگه، گوشت، لوبیا قرمز و ادویه های مخصوص استفاده می کنند. این غذا به دلیل ترکیبات مقوی خود در بین غذاهای ارزشمند قم قرار می گیرد.

آش پتله (آش جو)

یکی دیگر از غذاهای معروف شهر قم آش پتله است که از غذاهای معروف در کل استان قم به حساب می آید. مهمترین ماده مصرفی در تهیه این آش، جو است. برای تهیه این غذا ابتدا باید جو را در مقدار زیادی آب بخیسانید تا پوست آن جدا شود سپس با سایر ترکیبات از جمله نمک، پیاز، سبزی آش، ادویه های مخصوص و کشک یک آش لذیذ تهیه می شود. آش پتله از غذاهای سنتی و اصیل این استان است.

آبگوشت قنبید یا کلم قمری

آبگوشت قنبید یکی از غذاهای رایج و محبوب استان قم به شمار می رود. این غذا به شدت در بین مردم قم معروف است و به عنوان یکی از غذاهای اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه آبگوشت قنبید از لیمو عمانی، نخود، سیب زمینی، لوبیا سفید، گوجه فرنگی، پیاز، نمک، گوشت و زردچوبه استفاده می شود و در واقع ماده اصلی تشکیل دهنده آن کلم قمری است. تهیه این غذا کاملا سلیقه ای است و در برخی مواقع برای پخت آن از رب گوجه نیز استفاده می شود. این غذا معمولا در کنار ماست و یا ترشی سرو می شود. در صورت سفر به شهر قم حتما آبگوشت قنبید را امتحان کنید تا با طعم لذیذ این غذای سنتی آشنا شوید.

دمپختک قمی

دمپختک قمی یکی دیگر از غذاهای محبوب شهر قم است که به شکل های مختلفی تهیه می شود. این غذا به دلیل طعم بی نظیر خود در بین غذاهای پرطرفدار و محبوب استان قم قرار می گیرد. مردم قم این غذا را به تنهایی و یا در کنار ماست، ترشی، سبزی و یا سالاد شیرازی میل می کنند. همانطور که گفتیم این غذا با روش های مختلفی تهیه می شود و در برخی مواقع با قرار دادن یک نیمرو بر روی آن طعم متفاوتی از دمپختک را ایجاد می کنند. تهیه این غذا بسیار ساده است و مهمترین مواد برای تهیه آن شامل برنج، لپه(باقالی زرد)، زعفران، نمک، کره، روغن، پیاز، زردچوبه و فلفل است. 

مغزابه

از دیگر غذاهای سنتی و محبوب شهر قم مغزابه است که یکی از غذاهای مقوی و با ارزش قم به شمار می رود. برای تهیه این غذا از گردو استفاده می شود به همین دلیل برای تامین انرژی بدن بسیار مفید است. سایر ترکیباتی که برای تهیه مغزابه یا همان مغز آب مورد استفاده قرار می گیرند شامل بادمجان، چغندر، دوغ کشک، نخود، پیاز، نعنا خشک، روغن، زردچوبه و نمک هستند. ترکیب این مواد می تواند طعم هیجان انگیزی از یک غذای محلی را بوجود آورد.

کوفته قمی

کوفته یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که با توجه به اقلیم و فرهنگ موجود در نواحی مختلف به روش های متفاوتی تهیه می شود. استان قم نیز دارای نوعی غذای کوفته است که خاص این منطقه می باشد و به روش مردم استان قم تهیه می شود به همین دلیل با نام کوفته قمی به شهرت رسیده است. کوفته قمی یکی از غذاهای لذیذ و بی نظیر شهر قم است که عطر بسیار دلپذیری دارد. برای تهیه این غذا معمولا از برنج های محلی، سبزی تازه(شنبلیله، ترخون خشک، شوید)، باقلای سبز، گوشت چرخ شده، رب گوجه، پیاز، روغن، آبغوره و ادویه های مخصوص استفاده می شود. این غذا طعم نسبتا ترشی دارد و به عنوان یکی از غذاهای اصلی مردم قم مخصوصا در مراسمات مختلف و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید عسل طبیعی در قم| خرید عسل در قم| پخش عسل در قم| بورس عسل قم| فروش عسل قم

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در قم

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در قم

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در قم

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در قم

خرید بره موم در قم

خرید شهد عسل در قم

خرید گرده گل در قم

خرید ژل رویال در قم

خرید عسل چهل گیاه در قم

خرید عسل سوغاتی در قم

عسل دژ در قم

خرید عسل شان طبیعی در قم

خرید عسل شان معمولی در قم

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455

فروش عسل قزوین | فروشگاه عسل قزوین | خرید عسل قزوین

خرید عسل طبیعی در قزوین| خرید عسل در قزوین| پخش عسل در قزوین| بورس عسل قزوین| فروش عسل قزوین

معرفی شهر قزوین

قزوین یکی از بزرگترین شهرهای ایران است که در غرب کشور واقع شده است. این شهر یکی از شهرهای تاریخی ایران می باشد که بسیاری از تاریخ شناسان قدمت آن را به دوران ساسانیان باز می گردانند. قزوین یکی از شهرهای صنعتی ایران است که از آنجایی که در نزدیکی تهران پایتخت ایران واقع شده است اهمیت اقتصادی بسیار زیادی دارد. مردم شهر قزوین فارسی زبان هستند و دارای لهجه قزوینی می باشند، این شهر دارای سوغاتی های فراوانی مانند پسته و باقلوا است.

شهر قزوین

با توجه به اشیای تاریخی پیدا شده از دوره های قبل از ساسانیان تاریخ شناسان به این نکته پی برده اند که نام قدیمی شهر قزوین راژیا بوده است، در زمان ساسانیان نام این شهر به کشوین تغییر پیدا کرد و بعد از آن نیز کم کم تبدیل به قزوین شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید شهر قزوین در زمان شاه طهماسب صفوی پایتخت کشور ایران بوده است، زمانی که افغان ها به اصفهان حمله کردند و شاه سلطان حسین تسلیم آنها شد فرزند او طهماسب میرزا در قزوین تاجگذاری کرد و بعد از حمله افغانها به قزوین او به تبریز فرار کرد اما مردم قزوین جانانه در برابر افغان ها دفاع کردند.

جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در شهر قزوین وجود دارد که این شهر را تبدیل به یک شهر توریستی فوق العاده زیبا کرده است، در شهر قزوین آثار تاریخی بسیار زیادی نیز وجود دارد که می تواند محل مناسبی برای بازدید علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی باشد. از جمله دانشگاه‌ های معتبر شهر قزوین می توان به دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای شهر قزوین

شهر قزوین تقریباً در مرکز کشور ایران واقع شده است و از جهات مختلف و بسیاری از شهرهای ایران از جمله لاهیجان، رازمیان، بیدستان، محمدیه و … دسترسی دارد. آب و هوای شهر قزوین آب و هوای نسبتا از سردی می باشد، در فصل تابستان در این شهر شاهد آب و هوای خشکی هستید و در فصل زمستان نیز آب و هوای شهر قزوین بسیار سرد می باشد. سالانه شاهد حدود ۳۱۸ میلی متر بارش باران در این شهر هستیم و متوسط دمای این شهر نیز ۱۴ درجه سانتی ‌گراد می‌ باشد.

ارتفاعات متعددی که در اطراف شهر قزوین وجود دارد باعث شده است که این شهر از لحاظ آب کمبودی نداشته باشد و  به همین علت کشاورزی در این منطقه رونق بسیار زیادی دارد. به گفته زمین شناسان استان قزوین و علی الخصوص مرکز این استان یکی از مناطق زلزله خیز کشور می باشد که در گذشته زلزله های شدیدی در آن رخ داده است.

بررسی مردم شهر قزوین از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و دینی

زبان رسمی مردم شهر قزوین فارسی است که آنها دارای لهجه شیرین قزوینی می باشند، این لهجه دارای آوای خاصی است که باعث خاص شدن آن در میان تمامی لهجه های فارسی شده است. در گذشته مردم شهر قزوین دارای پوشش خاصی بودند اما امروزه با گذشت زمان کم کم این نوع پوشش خاص از بین رفته است و مردم این شهر  دیگر از پوشش سنتی خود استفاده نمی‌ کنند، در گذشته مردان این شهر برای متمایز بودن ثروتمندان و افراد کم درآمد کلاه های متفاوتی بر سر می گذاشتند و زنان این شهر نیز زیر پیراهن خود لباس مخصوصی به نام شلیته می ‌پوشیدند.

مردم این شهر علاقه بسیار زیادی به خوشنویسی دارند و در این زمینه تبحر خاصی نیز دارند، بسیاری از علاقه مندان به هنر معتقدند که این شهر پایتخت خوشنویسی ایران است چرا که هنرمندان خوشنویس بزرگی همچون میرعماد حسنی که یکی از استادان برتر در زمینه خط نستعلیق است، میرزا محمد حسین عماد الکتاب، میرزا محمد علی خیارجی قزوینی که اولین خوشنویسی بود که عبارت بسم الله را به صورت مرغ طغرا نوشت و بسیاری دیگر از هنرمندان خوشنویسی ایران در این شهر به دنیا آمده و آموزش دیده اند. این شهر از نظر شعر طنز و ادبیات فکاهی نیز در ایران سر آمد می باشد و هنرمندان بزرگی همچون عبید زاکانی،  علامه دهخدا، سید اشرف الدین قزوینی و … در این شهر به دنیا آمده اند.

آشنایی با خوراکی های معروف شهر قزوین

استان قزوین و علی ‌الخصوص مرکز این استان یعنی شهر قزوین دارای غذاهای سنتی بسیار زیادی می باشد که در مناسبت ‌های مختلف هر یک از این غذاهای سنتی پخته و در بین مردم شهر و گردشگرانی که وارد این شهر می‌ شوند پخش می ‌شود. از جمله غذاهای سنتی شهر قزوین که حداقل یک بار خوردن آنها خالی از لطف نیست می‌ توان به قیمه نثار،  شیرین پلو، حلیم سنتی قزوین و کوکوی شیرین، آش دوغ مخصوص این شهر، آش دندان کشه، یتیمچه، بستنی سنتی پرخامه قزوین، کاله جوش و … اشاره کرد. این شهر دارای شیرینی های بسیار لذیذی نیز می باشد که از معروف ترین سوغاتی های شهر قزوین می باشد که از جمله این شیرینی ها می توان به باقلوای لوزی، نان برنجی، نان نخودی، نان قندی، نان بادامی، باقلوای پیچ، نان نازک، پادرازی، ولی عهدی، نان گردویی و … اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری طبیعی استان قزوین

دریاچه اوان یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبای استان قزوین است که در منطقه الموت در این استان واقع شده است، این دریاچه دارای مساحتی ۷۰ هزار متر مربعی است که برخی از نقاط ایران دارای ارتفاعی ۱۸۱۵ متری می باشند، در بستر این دریاچه چشمه‌های کوچک زیر زمینی فراوانی وجود دارند که منبع اصلی آب این دریاچه هستند. از آب این دریاچه برای کشاورزی استفاده می‌ شود و به همین علت در اطراف آن باغ های فراوانی وجود دارند.

دره گرماگلو یکی دیگر از جاذبه های گردشگری طبیعی این استان است که در نزدیکی قلعه الموت واقع شده است، این دره از ارتفاع ۱۷۷۰ متری برخوردار است که دو بخش آن توسط یک پل فلزی به یکدیگر متصل می شوند، دره گرماگلو دارای طول ۶۰۰ متر می باشد که در کف آن یک رودخانه جاری است، در اطراف این دره چشمه های فراوانی وجود دارند که آب شرب مردم را فراهم می کنند و محلی مناسب برای گرفتن عکس‌ های یادگاری می باشد.

جاذبه های گردشگری تاریخی شهر قزوین

کاخ چهلستون یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی شهر قزوین می باشد که بسیاری از مردم این شهر آن را نماد قزوین می‌ دانند، قدمت کاخ چهلستون به زمان شاه طهماسب صفوی باز می ‌گردد که در آن زمان شهر قزوین پایتخت ایران بود و اماکن تاریخی و بسیار زیبای زیادی در این شهر ساخته شد. در گوشه ای از این کار می توانید از موزه خوشنویسی دیدن کنید که آثار هنرمندان بسیار زیادی در آن وجود دارد.

بازار بزرگ قزوین یک جاذبه گردشگری تاریخی با معماری بسیار زیبا و با شکوه می باشد که در زمان قاجار ساخته شده است، معماری این بازار معماری بسیار خاصی می باشد که نمایانگر اهمیت ساخت این بازار در زمان قاجاریه است. بازار بزرگ قزوین دارای بخش ‌های مختلفی می باشد که از جمله این بخش ها می توان به سرای سعدالسلطنه، سرای وزیر، سرای حاج رضا، سرای شاه که امروزه با نام سرای رضوی شناخته می شود، تیمچه های روباز و سرپوشیده و همچنین راسته قیصریه اشاره کرد.

یکی از بزرگ ترین حمام های استان قزوین حمام قجر شهر قزوین می باشد که درون آن موزه مردم شناسی این شهر وجود دارد، با اینکه نام این حمام حمام قجر می باشد اما این حمام در دوره صفویه ساخته شده است و دارای قدمتی طولانی است،  امروزه درون این حمام می توانید نکات بسیار مفیدی را درباره تاریخ اجتماعی شهر قزوین مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری دینی، فرهنگی و هنری 

موزه قزوین یکی از بهترین موزه های استان قزوین می باشد که در قسمت شرقی کاخ چهلستون واقع شده است، در این موزه می توانید آثار مختلفی که مربوط به گذشته و تاریخ شهر قزوین می باشند را مشاهده کنید که قدمت برخی از این آثار تاریخی به دوران پیش از تاریخ باز می گردد.

مسجد جامع شهر قزوین بی شک می تواند یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر باشد که بر روی پایه های یک آتشکده ساخته شده است، بسیاری از تاریخ شناسان ادعا دارند که این مسجد در زمان هارون الرشید عباسی ساخته شده است.  در این مسجد می‌ توانید معماری های مربوط به دوره های مختلف تاریخی را مشاهده کنید.

مسجد النبی یکی دیگر از مساجد معروف شهر قزوین می باشد که دارای مساحتی ۱۴ هزار متر مربعی می باشد که در دوره فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است، این مسجد در خیابان امام خمینی و در جنب بازار قزوین ساخته شده است و هر هفته نماز جمعه این شهر در مسجد النبی برگزار می شود.

مراکز تفریحی شهر

بی شک می توان گفت که مهمترین مرکز تفریحی شهر قزوین پارک جنگلی باراجین و دهکده طبیعت در این شهر می باشد که در فاصله دو کیلومتری در قسمت‌های شمالی این شهر واقع شده ‌اند، این پارک جنگلی یک پارک جنگلی بسیار زیبا می باشد که آب و هوای بسیار مناسبی دارد و از آنجایی که در یکی از مناطق کوهپایه ‌ای شهر قزوین واقع شده است فضای سبز فوق العاده ای در آن وجود دارد که می تواند محلی مناسب برای تفریح باشد.

در این پارک جنگلی امکانات بسیار زیادی برای توریستها و گردشگرانی که قصد تفریح در این پارک جنگلی را دارند فراهم شده است که از جمله این امکانات می ‌توان به زمین چمن، پیست دوچرخه و موتور سواری و همچنین یک شهربازی بسیار بزرگ با امکانات فراوان. دهکده طبیعت که درون این پارک جنگلی قرار دارد در واقع یک زیست‌ بوم طبیعی برای انواع مختلفی از حیوانات می باشد که می توانید از آنها نیز دیدن کنید، شما در این دهکده می توانید در درب ورودی آن غذای مخصوص حیوانات را خریداری کرده و با دست خود به حیوانات غذا دهید.

آشنایی با بهترین رستوران های قزوین

رستوران نمونه یک رستوران فوق العاده در شهر قزوین می باشد که دارای دکوراسیون داخلی مدرن نیز می باشد و کیفیت غذاهای این رستوران نیز بسیار بالا است، یکی از بهترین غذاهای این رستوران قیمه نثار می باشد که یکی از غذاهای محلی و فوق العاده خوشمزه شهر قزوین به شمار می آید، از دیگر غذاهای خوشمزه که در این رستوران سرو می‌ شود می‌توان به کباب لاری و کباب تکه ای ماستی اشاره کرد.

رستوران اقبالی یکی دیگر از رستوران های باکیفیت شهر قزوین است که در خیابان طالقانی در این شهر واقع شده است، این رستوران یکی از رستوران های بسیار قدیمی در این شهر می باشد که قیمه نثار های این رستوران نیز بسیار معروف هستند، مناظر اطراف این رستوران فوق العاده زیبا هستند و اگر در کنار پنجره ها میزی نصیب شما شود می توانید در هنگام میل کردن غذای فوق العاده خوشمزه از مناظر اطراف نیز نهایت لذت را ببرید.

رستوران کرمانی یکی از رستورانهای قزوین است که بیشتر به خاطر غذاهای چربی که به مشتریان خود ارائه می دهد مشهور است، این رستوران با اینکه یک رستوران تازه ساخته است ولی به دلیل کیفیت بالای غذا های آن خیلی سریع در این شهر مشهور شده است. حجم غذاهای رستوران بسیار بالا است و گاهی اوقات می توانید برای هر دو نفر یک پرس غذا سفارش دهید.

مراکز خرید معروف شهر 

بازار سعدالسلطنه قزوین یکی از مراکز تجاری و خرید قدیمی و سنتی شهر قزوین می باشد که علاوه بر آنکه می توانید برای خرید برخی از محصولات به این مرکز خرید مراجعه کنید می توانید به عنوان یک جاذبه گردشگری تاریخی فوق العاده زیبا نیز از آن دیدن کنید. در این بازار بیشتر صنایع دستی قزوین و سوغاتی های این شهر فروخته می شوند و همچنین در بخشی از آن نیز می توانید لوازم مورد نیاز برای خوشنویسی را خریداری کنید.

مرکز خرید نارون قزوین یکی از مدرن ترین مراکز خرید این شهر می باشد که دارای معماری بسیار زیبایی است، این مرکز خرید دارای چهار طبقه مختلف می باشد که در هر طبقه امکانات فراوانی برای استراحت شما فراهم شده است. در طبقه چهارم این مرکز خرید یک  فست فود قرار دارد که برای استراحت و صرف غذا می توانید به آن مراجعه کنید. از دیگر امکانات فوق العاده این مرکز خرید می توان به پارکینگ و پله برقی و همچنین آسانسور اشاره کرد.

آشنایی با مراکز خرید

مرکز خرید ایرانیان یک پاساژ فوق العاده زیبا در شهر قزوین است که در خیابان عادل و مابین فلکه میرعماد و فلکه عادل واقع شده است، این مرکز خرید دارای ساختمان مدرن می ‌باشد و امکاناتی از جمله پارکینگ، سرویس بهداشتی، پله برقی و آسانسور را برای مشتریان فراهم کرده است.

مرکز خرید ستاره اولین مرکز خریدی است که به شکل مدرن در شهر قزوین ساخته شده ‌است، این مرکز خرید بیشتر در زمینه فروش پوشاک آقایان فعالیت دارد.

آشنایی با هتل ها

هتل البرز قزوین یکی از معروف ترین هتل های این شهر می باشد که در سال ۱۳۵۵ هجری شمسی ساخته شده است، این هتل دارای سه طبقه و ۳۸ اتاق می باشد که از جمله امکانات فوق العاده آن می ‌توان به کیفیت بالا در خدمات ارائه شده به مشتریان اشاره کرد.

هتل مرمر این شهر یکی دیگر از هتل های فوق العاده شهر قزوین می باشد که یک هتل ۴ ستاره است، ساختمان این هتل با استانداردهای جهانی ساخته شده و توانایی مقاومت در برابر زلزله های ۱۲ ریشتری را نیز دارا می باشد، این هتل دارای ۴۵ اتاق است که در شش طبقه قرار دارند. معماری بسیار زیبای این ساختمان یکی از دلایل مهم محبوبیت آن در میان توریست ‌ها است، از جمله امکانات ویژه این رستوران می توان به پخش زنده موسیقی سنتی در سراسر هتل، دور بودن از آلودگی و سر و صدا و یک رستوران بسیار با کیفیت اشاره کرد.

 

خرید عسل طبیعی در قزوین| خرید عسل در قزوین| پخش عسل در قزوین| بورس عسل قزوین| فروش عسل قزوین

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455

 خرید عسل طبیعی سبلان در قزوین

خرید شهد عسل طبیعی سبلان در قزوین

خرید عسل طبیعی بهار نارنج در قزوین

خرید شهد عسل طبیعی بهار نارنج در قزوین

خرید بره موم در قزوین

خرید شهد عسل در قزوین

خرید گرده گل در قزوین

خرید ژل رویال در قزوین

خرید عسل چهل گیاه در قزوین

خرید عسل سوغاتی در قزوین

عسل دژ در قزوین

خرید عسل شان طبیعی در قزوین

خرید عسل شان معمولی در قزوین

شماره تماس پشتیبانی در واتس آپ و پیامک: 09149866455